tisdag 18 juni 2013

Varning. Nummerupplysningen.se är en bluff!


Gå inte på den här bluffen!
Tack till Anders Wolrath som tipsat på Facebook:

"VARNING för bedragare! Har just fått ett brev från NUMMERUPPLYSNINGEN.SE där de ber mig komplettera förtryckta uppgifter om telefonnummer mm. När man sedan skickar in detta i ett portofritt kuvert kommer man att få en faktura på 5895 kronor. Detta framgår med små bokstäver. Många personer har skickat in rättelser men inte förstått att man därmed tecknat ett avtal.

Företaget vänder sig till företag och organisationer och även till ägare av jordbruksfastigheter.
Föreningen Svensk Handel varnar för detta företag, som har sitt säte i Estland.

Sprid denna information vidare!"


3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för varningen. Jag fick just mitt brev. Jag kommer att belasta skojarnas returkonto. Jag kommer att fylla returkuvertet med innehållet från hinken med dödade mördarsniglar samt en liten inplastad lapp med texten: Ha ni trodde ni kunde lura mig! Tji fick ni!

Som ballast sand från sandlådan. Sådär 500+ gram borde väl svida i svinpälsen. Sprid också detta tips!

Unknown sa...

Glad midsommar !

Sportfotograf
www.sportfoton.se

Anonym sa...

Skickar tillbaka tomt kuvert

www.lazyposters.se