Elisabeth Sandlund, opinionsredaktör på tidningen Dagen kommenterar tidningen SANS misslyckade försök att annonsera i Läkarmissionens tidning Svenska Journalen.
Elisabeth Sandlund har för en gång skull helt rätt i sak, men missar poängen. Detta försök att annonsera (med förväntad refusering från Svenska Journalens sida) är med största sannolikhet en del av SANS marknadsföringsstrategi i syfte att nå medial uppmärksamhet för en nystartad tidning. Vilket nu alltså lyckades med benäget bistånd av Sandlund själv.
Inte ens SANS redaktion torde tro sig om att värva läsare bland Svenska Journalens prenumeranter. Däremot är säkert Alphakurserna med flera, mer än välkomna att annonsera i SANS. Det är, om inte annat, svårt att föreställa sig ett effektivare och mera säkert slutförvar av kristna annonspengar.
Humanistbloggen
torsdag 27 januari 2011
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar